Saturday, March 1, 2008

Latihan Sukan

Suasan yang amat panas terik yang sedang memancarkan cahaya kepada ku. Hari ini mulanya hari sukan untuk Sekolah Islam Adni. Sekarang ini berlangsungnya latihan perbarisan untuk semua pasukan, terdapat empat pasukan iaitu pasukan Badar, Hunain, Khandak dan Uhud.

Setelah berlangsungnya latihan perbarisan sukan, aku dan kawan-kawanku pun jalan bersama-sama menuju ke sekolah kerana perbarisan itu dibuat di Padang Ukay yang berdekatan dengan sekolah.

Sampai juga akhirnya aku dan kawanku di sekolah. Kami terus ke kelas dan baring, beberapa minit kemudian budak lelaki kelas aku pun tiba dan terus kami bangun, kami terus ke kantin dan pergi ke Dataran Adni iaitu padang sekolah kami. Di padang, kami berlatih acara sukaneka. Terdapat banyak acara sukaneka, antaranya ialah Terompah Gergasi, Pilih daun, Touch me…. Not ball, lari dalam guni, netball, badminton dan lain lagi.

Setelah habis latihan sukaneka, kami pun ke kelas dan rehat. Kemudian, kami ke tempat masing- masing untuk berlatih lagu kumpulan masing-masing. Kemudian kami balik rumah masing-masing.
Athirah, 3A

No comments: