Sunday, March 30, 2008

Seni Fotografi

Lensa kamera yang tercipta banyak kegunaannya. Syukurlah kepada Allah kerana memberi ilma kepada hambanya untuk mereka kamera.

Untuk apa gunanya? Mengambil gambar diri sendiri, bersama teman, atau dengan seseorang yang masyhur. Mengambil gambar peristiwa atau aktiviti untuk dijadikan kenangan pada masa hadapan, untuk ditunjukkan kepada anak cucu kelak... Kamera juga digunakan di dalam kerja seperti mengambil gambar bakteria atau virus penyakit untuk didiagnos atau gambar mayat atau bahan bukti.

Aku pula? Ada kalanya aku terasa mengada, beberapa gambar aku dan rakan-rakan diambil, pabila berasa gila, segalanya aku ambil, tong sampah, botol vitagen dan pelbagai benda lain. Tetapi, aku sering mengambil gambar sekeliling untuk menghargai kebesaran Allah yang mencipta segalanya. Sawah padi, bunga, semut api yang cuba mengangkat daun atau apa-apa sahaja, lensa kamera yang terletak di belakang telefon K800i aku sentiasa digunakan.

Amalina, 4C

No comments: