Sunday, March 30, 2008

Patung Beruang

Namanya Mr Teddy. Telah banyak pengalaman yang telah aku kongsi bersamanya. Dia mengetahui segalanya tentang diriku. Setiap malam dia mendengar rintihan hatiku.

Ketika aku sedih, dia lah yang menjadi pengesat air mataku. Ketika aku marah, dialah yang menjadi mangsa deraku. Ketika aku berasa gembira, dialah yang akan kupeluk kuat.

Aku dapat menghidu baunya apabila memeluknya. Seakan-akan bau itu memberitahuku bahawa dia juga merasanya, perasaan yang dirasai diriku, dan segalanya akan pulih semula.

Dia akan menjadi salah satu ciptaan yang akan menjadi saksi kepada diriku pada Hari Akhirat nanti. Aku akan menjaganya dengan baik supaya dia akan mengatakan perkara yang baik tentang diriku nanti.

Dialah temanku, dialah yang kubenci, dialah yang kusayangi, dialah yang kucari, dialah patung beruangku.

Amalina, 4C

No comments: