Friday, March 21, 2008

Satu Lawatan ke Pulau Pinang

Pada masa cuti yang lalu, saya telah membuat satu lawatan ke Pulau Pinang. Saya bersama-sama dengan makcik.

Pulau Pinang merupakan sebuah pulau yang indah. Saya dapat melihat banyak kapal di sekitar pulau itu. Kapal-kapal itu datang dari negara-negara lain.

Makcik saya dan saya tinggal di sebuah hotel di Pulau Pinang. Makcik saya merupakan seorang wanita yang baik. Dia membawa saya bersiar-siar di Bandar pada tiap-tiap hari. Kami dapat melihat banyak tempat yang indah dan menarik di pulau itu. Kami juga mendaki bukit yang mashur di pulau itu. Kami melawat ke Kebun Bunga, Kolam Ikan dan Tokong Ular.

Pada sebelah petang, kami pergi menonton. Disamping itu, kami juga pergi makan berjenis-jenis makanan yang dijual di pulau itu.

Kami tinggal di Pulau Pinang selama seminggu. Saya sungguh gembira dan berpuas hati atas lawatan itu.

Afiqah Maisarah, 3A

No comments: