Thursday, February 7, 2008

Cita-Cita Tinggi


Setelah kami mengorak langkah menuju ke tahap baru; tingkatan empat, salah satu soalan yang sering diajukan adalah, "Apa cita-cita kamu apabila kamu dewasa kelak?"
Aku? Ayah sudah melatih aku untuk menjadi peguam. Tetapi aku juga mempunyai cita-cita yang lain. Aku ingin menjadi seorang peguam terlebih dahulu untuk mengumpul duit dan meluaskan lagi perniagaan ayah. Selain membina bangunan dan rumah, aku akan cuba melibatkan perniagaan ayah di dalam industri lain seperti pelancongan, seni pemakanan dan seni lukis.
Aku percaya setiap individu dapat mengubah dunia ini. Aku ingin memainkan peranan aku dengan berdakwah dengan pelanggan dan rakan perniagaan nanti. Aku juga ingin menjadi salah satu ahli kabinet atau ahli politik untuk menyumbangkan tenagaku demi menggalakkan pengajaran agama Islam dan memajukan negara Malaysia yang sedang membangun ini.
Amalina 4 Farabi

No comments: