Tuesday, January 29, 2008

Hikmah,14 Januari 08

Tik.Tok.Tik.Tok. Mataku meliar mencari sesuatu untuk direnung.Setelah puas mencari,pandanganku berbalik melihat bintik-bintik merah yang tumbuh sejak semalam.Seluruh tubuhku dipenuhi bintik-bintik.

Pukul 2.23,waktu yang ditunjuk jarum dinding yang terpaku di atas dinding.Rakan-rakan di sekolah tentu sedang mendirikan solat fardu Zohor mereka.Aku mengeluh panjang.Aku ingin ke sekolah..!

Ruamku sudah beransur pulih.Tidak seperti semalam,aku kelihatan seperti raksasa yang dicurah asid.Hanya Tuhan mengetahui berapa lama aku menjerit sejurus melihat wajahku.

Tetapi ketika aku sakit,aku berpeluang untuk menenangkan fikiranku dan bermuhasabah tentang diriku selama ini.Aku bersyukur kesakitan yang aku alami tidak serius.Terdapat mereka di luar yang merana seumur hidup dan hanya menunggu ketibaan Malaikat Maut.Aku bersyukur Tuhan memberi aku ruam untuk memberiku peluang untuk berfikir betapa bertuahnya diriku berbanding mereka.

Amalina.

No comments: